Ovo web sjedište koristi tehnologiju "kolačića" (eng. cookie) da bi se korisnicima prikazao dinamičan i personaliziran sadržaj, te su oni nužni za ispravan rad. Ako nastavite pregledavati ove stranice, kolačići će biti korišteni u suradnji s vašim preglednikom Weba.
Ovaj projekt obuhvaća istraživanja kojima će se poboljšati predviđanje granice treperenja krila (eng. flutter boundary) kao i drugih opstrujavanih konstrukcija (npr. mostovi). Naime, strujanje fluida je uvijek spregnuto s strukturom koja je elastični medij. Treperenje krila, koje treba biti istraženo za svaku novu konstrukciju zrakoplova ili modifikaciju, trenutno je još uvijek važno područje istraživanja u aeroelastičnosti, a naročitu važnost ima pri transzvučnim brzinama leta gdje se događa pojava oscilirajućeg udarnog vala. Kako se razvojem modernih transportnih zrakoplova neprekidno povećava brzina leta i fleksibilnost strukture (smanjivanjem težine uz povećanje vitkosti krila), tako treperenje krila postaje ograničavajući faktor. U projektiranju i fazama optimizacije zrakoplova gdje se treba pokriti sve različite slučajeve geometrije krila, opterećenja, težine, brzine i visine leta, glavnina vremena otpada na računanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja pomoću RANS rješavača. Stoga, postoji potreba za brzom, dovoljno točnom i robusnom metodom za određivanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja i time granice treperenja krila. Takva metoda trebala bi uzeti u obzir modeliranje nestacionarnih opterećenja pri velikim brzinama kada se pojavljuje zona masivnog odvojenog strujanja iza udarnog vala. U okviru ovog projekta razviti će se takva metoda koja bi se temeljila na neviskoznom rješavaču za transzvučno strujanje fluida u kombinaciji s rješavačem graničnog sloja. Takva metoda također bi se mogla koristiti za analizu tranzijentnih opterećenja pri manevrima zrakoplova i zapusima, a također i pri modeliranju fleksibilnog zrakoplova u mehanici leta i analizi upravljanja zrakoplova.
Short description of the task performed by Croatian partner