PROJEKTI
   

Project
Acronym:  
Name: Fast method for the unsteady loads determination on a harmonically oscillating wing 
Project status: From: 2006-12-15 To: 2008-12-15 (Completed)
Type (Programme): BILAT 
Project funding: -
International partner
Organisation Name: Institute fur Aeroelastic  
Organisation adress: GOETTINGEN 
Organisation country: Njemačka 
Contact person name: Ralph Voss  
Contact person email: Email 
Croatian partner
Organisation name: Fakultet strojarstva i brodogradnje 
Organisation address:  
Contact person name: Virag, Zdravko
Contact person tel:
  Contact person fax:  
Contact person e-mail: Email 
Short description of project
Ovaj projekt obuhvaća istraživanja kojima će se poboljšati predviđanje granice treperenja krila (eng. flutter boundary) kao i drugih opstrujavanih konstrukcija (npr. mostovi). Naime, strujanje fluida je uvijek spregnuto s strukturom koja je elastični medij. Treperenje krila, koje treba biti istraženo za svaku novu konstrukciju zrakoplova ili modifikaciju, trenutno je još uvijek važno područje istraživanja u aeroelastičnosti, a naročitu važnost ima pri transzvučnim brzinama leta gdje se događa pojava oscilirajućeg udarnog vala. Kako se razvojem modernih transportnih zrakoplova neprekidno povećava brzina leta i fleksibilnost strukture (smanjivanjem težine uz povećanje vitkosti krila), tako treperenje krila postaje ograničavajući faktor. U projektiranju i fazama optimizacije zrakoplova gdje se treba pokriti sve različite slučajeve geometrije krila, opterećenja, težine, brzine i visine leta, glavnina vremena otpada na računanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja pomoću RANS rješavača. Stoga, postoji potreba za brzom, dovoljno točnom i robusnom metodom za određivanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja i time granice treperenja krila. Takva metoda trebala bi uzeti u obzir modeliranje nestacionarnih opterećenja pri velikim brzinama kada se pojavljuje zona masivnog odvojenog strujanja iza udarnog vala. U okviru ovog projekta razviti će se takva metoda koja bi se temeljila na neviskoznom rješavaču za transzvučno strujanje fluida u kombinaciji s rješavačem graničnog sloja. Takva metoda također bi se mogla koristiti za analizu tranzijentnih opterećenja pri manevrima zrakoplova i zapusima, a također i pri modeliranju fleksibilnog zrakoplova u mehanici leta i analizi upravljanja zrakoplova. 
Short description of the task performed by Croatian partner
  


   

 


Design by: M. Mačinković

(C)opyright by Sveučilište u Zagrebu,